آزمایشگاه سلول های بنیادی

۵ غذای برتر سرطان سلول های بنیادی سرطان

 

بهترین غذای کشتار سلولهای بنیادی سرطان

یافتن راه هایی برای از بین بردن سلول های بنیادی سرطانی یکی از نعمت های مقدس در تحقیقات سرطان بوده است. در حالی که این هدف شرکتهای بیوتکنولوژی است که در زمینه درمان سرطان کار می کنند ، دانشمندان قبلاً عوامل رژیم غذایی (غذاهای کشتن سلول های بنیادی سرطان) را کشف کرده اند که توانایی کشتن سلولهای بنیادی سرطانی را دارند ، حداقل در برخی از انواع سرطان.

سلولهای بنیادی سرطانی مسئول شروع بسیاری از سرطان ها و همچنین احتراق مجدد سرطان پس از درمان هستند. در اینجا بهترین غذاهای کشتار سلولهای بنیادی سرطان …

 

غذاهای حاوی سلولهای بنیادی سرطان چای سبز و چای ماته

 

 

چای سبز عملکردهای مفیدی دارد از جمله توانایی کشتن سلولهای بنیادی سرطانی. دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ و مرکز سرطان دانشگاه Sun Yat-Sen در چین تأثیر پلی فنول چای سبز ، اپی گالوکاتاتین -۳-گالات (EGCG) را در آزمایشگاه بررسی کردند و دریافتند که می تواند رشد سلول های بنیادی سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. ۵۰ درصد.

 

علاوه بر این ، EGCG سلولهای بنیادی سرطانی را مجبور به خودکشی سلولی از طریق فرآیند آپوپتوز می کند. یک مطالعه دیگر از دانشگاه Salford در انگلستان نشان داد که چای سبز کته ، نوعی برگ چای پودر شده ، می تواند مسیر سوخت و ساز سلولهای بنیادی سرطان پستان را قطع کند و آنها را از انرژی محروم کند و باعث مرگ آنها شود. تأثیر EGCG در چای سبز در هدف قرار دادن سلولهای بنیادی سرطانی ممکن است به تبیین اثرات محافظتی چای در برابر سرطان روده بزرگ و سایر سرطانها کمک کند.

 

مواد غذایی در حال کشتن سلول های بنیادی سرطان سیب زمینی بنفش

سرچشمه از پرو ، سیب زمینی های بنفش توسط اینکای باستان به دلیل فواید مغذی خود جایزه می گرفتند. آنها حاوی آنتوسیانین فعال زیستی ، یک رنگدانه آبی بنفش است که رنگ بسیاری از انواع توت های تیره را نیز به آنها می دهد. دانشمندان دانشگاه ایالتی پن ، تأثیر سیب زمینی بنفش بر روی سلولهای بنیادی سرطانی را مورد بررسی قرار دادند. در آزمایشگاه ، آنها موشهایی را که در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند معادل رژیم غذایی یک سیب زمینی بنفش (انواع بنفش اعلیحضرت) هر روز به مدت یک هفته تغذیه کردند.

 

آنها اثرات سیب زمینی را با یک داروی ضد التهابی به نام Sulindac که به سرکوب پولیپ روده بزرگ و ایجاد سرطان روده بزرگ معروف است ، مقایسه کردند. پس از گذشت یک هفته ، روده بزرگ موشها بررسی شد. موشهایی که سیب زمینی بنفش تغذیه می کردند ۵۰ درصد کمتر از تومورها داشتند. هنگامی که بافتهای روده بزرگ با دقت بیشتری زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گرفتند ، در کشتار سلولهای بنیادی سرطان روده بزرگ در مقایسه با گروهی که سیب زمینی بنفش نمی خورد ۴۰ درصد افزایش داشت. آنها دریافتند که سلولهای بنیادی سرطانی در موشهایی که از سیب زمینی بنفش تغذیه می شوند از فاکتورهای اصلی بقا محروم هستند.

 

هنگامی که دانشمندان سلولهای بنیادی سرطانی را از موش ها خارج کرده و آنها را در معرض عصاره سیب زمینی بنفش قرار دادند ، دریافتند که این عصاره باعث بیست و دو برابر کاهش میزان پرخاشگری در رفتار سلولهای بنیادی سرطانی شده است.

 

دانشمندان سیب زمینی بنفش را به روش های مختلفی از جمله پخت ، دم کردن و خشک کردن یخ آماده کردند ، با این حال به نظر می رسد مؤلفه های مبارزه با سلول های بنیادی بیولوژیکی سرطان حتی در شرایط مختلف و تکنیک های آماده سازی پایدار هستند. با توجه به تأثیرات آنها ، سیب زمینی های بنفش ممکن است علاوه بر رنگ شگفت انگیز خود ، از خاصیت های ضد سرطان در گیاهان خاص برخوردار باشند که سیب زمینی سفید سنتی آن را ندارد.

 

مواد غذایی حاوی سلولهای بنیادی سرطان گردو

گردو آجیل درختی محبوب است که به صورت خام ، بو داده ، آب نبات یا حتی ترشی خورده می شود. آنها ماده مغذی متراکم هستند و حاوی مواد زیستی مانند اسید گالیک ، اسید کلروژنیک و اسید اللاژیک هستند. همانطور که در ابتدا توضیح داده شد ، خوردن گردو با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است و همچنین بقا را در بیمارانی که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند بهبود می بخشد. دانشمندان دانشگاه Ewha Womans ، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه Sungkyunkan در کره جنوبی عصاره گردو را برای توانایی آن مورد مطالعه قرار دادند

برای از بین بردن سلولهای بنیادی سرطانی.

 

در آزمایشگاه سلولهای بنیادی سرطان روده بزرگ جدا شده از بیمار رشد یافته و سلولها را در معرض عصاره گردو قرار دادند. پس از دو روز قرار گرفتن در معرض ، تعداد سلولهای بنیادی سرطانی تحت درمان با عصاره گردو ۳۴ درصد کاهش یافته است. تا شش روز ، سرکوب خیره کننده ۸۶ درصد از رشد سلول های بنیادی سرطانی وجود داشت. اثر قوی گردو بر روی سلولهای بنیادی سرطانی ممکن است به توضیح نتایج مطالعه ۸۲۶ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ در مرحله ۳ که ۵۷ درصد احتمال مرگ کمتری داشتند ، و ۴۲ درصد احتمال عود سرطان در ارتباط با خوردن آجیل کمک می کند. اگر مبتلا به سرطان روده بزرگ هستید ، خوردن گردو به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی شما را نجات دهد.

 

مواد غذایی برای کشتن سلولهای بنیادی سرطان روغن زیتون فوق العاده ویرجین

روغن فوق العاده روغن زیتون باکره حاوی یک کلاس از مواد فعال زیستی معروف به secoiridoids است ، که تا ۴۶ درصد از کل پلی فنول های موجود در روغن زیتون را نشان می دهد. این مواد شیمیایی طبیعی در روده های کوچک جذب می شوند و می توانند در پلاسمای خون و ادرار قابل شناسایی باشند و اثبات حضور و در دسترس بودن آنها در بدن است.

 

دانشمندان اسپانیا در آزمایشگاه نشان دادند که اسکرویروئیدهای روغن زیتون می توانند رشد سلولهای بنیادی سرطان پستان را بطور چشمگیری کاهش دهند. هنگامی که موشها به سلولهای بنیادی سرطان پستان تزریق شدند که در معرض اسکوئیریدوئیدها بودند ، ۲۰٪ از موشها تومور ایجاد نکردند. در ۸۰ درصد تومورها ، تومورها پانزده برابر کوچکتر بوده و با سرعت بسیار کندتر از سلولهای سرطان پستان درمان نشده رشد می کنند. این نتیجه با سرکوب سلولهای بنیادی سرطان پستان سازگار است.

 

قدرت secoiridoids روغن زیتون بر روی سلولهای بنیادی در سطح ژنتیکی مشخص شد: پس از قرار گرفتن در معرض سلولهای بنیادی سرطان پستان ، این ماده زیستی فعالیت ۱۶۰ ژن دخیل در کنترل سلولهای بنیادی را تغییر دادند. یک ژن در فعالیت خود چهار برابر کاهش یافته ، در حالی که فعالیت ژن دیگری که آنتی بادی سلولهای بنیادی سرطانی است ، سیزده برابر افزایش یافته است. قدرت محافظت از سلامت روغن زیتون فوق العاده باکره اکنون به هدف قرار دادن سلولهای بنیادی خطرناک گسترش می یابد.

 

سایر غذاهایی که سلولهای بنیادی سرطان را هدف قرار می دهند

سایر اثرات زیستی قابل توجه موجود در غذاها می توانند سلولهای بنیادی سرطانی را سرکوب کنند. جنستئین در سویا یافت می شود. لوتولین در کرفس ، پونه کوهی و آویشن رخ می دهد. کوئرستین در نیشکر ، سیب و فلفل یافت می شود. هر سه این ترکیبات سلولهای بنیادی سرطان پروستات را از بین می برند. لوتئولین به ویژه قوی است و می تواند فعالیت سلول های بنیادی سرطان پروستات را بیست برابر خاموش کند. فعال زیستی چای سبز ، EGCG ، همچنین به عنوان همراه با کوئرستین فعال زیستی برای مهار ساقه سرطان پروستات کار می کند

سلولها نیز

 

برخی از مواد زیستی نقش های دوگانه ایفا می کنند. آنها می توانند ضمن مبارزه با اثر مخالف در همان سیستم ، عملکردهای سالم را در یک سیستم دفاعی ارتقا دهند. اسید کلروژنیک به حفظ گردش خون طبیعی از طریق رگ زایی در بافت های سالم کمک می کند ، در حالی که می تواند همزمان با قطع جریان خون آنها ، تومورهای خطرناک را گرسنه کند.

 

به طور مشابه ، اسید کلروژنیک عملکرد سلولهای بنیادی طبیعی را برای بازسازی اعضای بدن تقویت می کند ، اما سلولهای بنیادی سرطانی را نیز فلج می کند. در حقیقت ، دانشمندان دانشگاه نیهون در ژاپن دریافتند که اسید کلروژنیک ژنهای حمایت کننده سلولهای بنیادی سرطان ریه را مسدود می کند و فعالیت ژنهایی را که سلولهای سرطانی را از بین می برند هزار برابر می کند. چگونگی عملکرد بیواکتیوها به صورت دوتایی به خوبی درک نشده است.

 

غذاهای سرشار از اسید کلروژنیک شامل قهوه ، هویج و میوه های سنگی مانند زردآلو و آلو هستند. دانشمندان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی کشف کردند که رسوراترول ، ماده فعال زیستی موجود در شراب قرمز ، انگور ، بادام زمینی ، پسته ، شکلات تیره و زغال اخته ، می تواند در رشد سلولهای بنیادی سرطان پستان ۶۰ درصد اختلال ایجاد کند. اسید الاژیک یکی دیگر از عوامل فعال زیستی است

کشف شده است که سلولهای بنیادی سرطان پستان را هدف قرار می دهد. غذاهای سرشار از اسید الاستیک شامل شاه بلوط ، توت سیاه ، گردو و انار است.

 

نقش احتمالی رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شامل خوردن یک رژیم غذایی پر چرب ، بسیار کم کربوهیدرات است که به منظور تولید کتون در بدن ، روزه را تقلید می کند.

 

کتونها از چربی ذخیره شده در بدن ایجاد می شوند که کربوهیدرات ها در دسترس برای متابولیسم برای ایجاد گلوکز نیستند. کتون ها به جای منبع گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند. این استراتژی رژیم غذایی ، اگرچه پایدار بودن آن دشوار است ، برای چندین دهه برای کمک به کنترل صرع مورد استفاده قرار گرفت و برای کمک به درمان گلیوبلاستوما ، یک تومور کشنده مغز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

در حالی که سلولهای سالم عادی می توانند با استفاده از کتون ها به عنوان منبع انرژی سازگار شوند ، سلولهای سرطانی نمی توانند به همین روش سازگار شوند زیرا به گلوکز متکی هستند تا از نیازهای بالای انرژی خود پیروی کنند. وقتی گلوکز کم باشد ، تومورها در رشد مشکل دارند. کتونها همچنین در توانایی سلولهای سرطانی در به دست آوردن انرژی تداخل دارند و باعث می شود تومورها هنگام اتخاذ یک رژیم کتوژنیک ، تومورها را به درمان پاسخ دهند. در موش های آزمایشگاهی با تومورهای مغزی ، رژیم کتوژنیک می تواند تومورها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و

ماندگاری بقا.

 

برای کشف تأثیر رژیم کتوژنیک بر روی سلولهای بنیادی گلیوبلاستوما ، محققان دانشگاه فلوریدا در گاینزویل سلولهای بنیادی سرطانی را از بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما که تومورهای آنها جراحی برداشته شده بود بدست آوردند. سلول ها در انکوباتورها با شرایط گلوکز ، گلوکز پایین یا شرایط کتوژنیک رشد می کنند. در شرایط کم گلوکز ، سلولهای بنیادی سرطان مغز در رشد تواناییهایشان در مقایسه با شرایط عادی گلوکز دچار انسداد شدند. این عقیده را پشتیبانی می کند که از مصرف زیاد قند ، که ممکن است رشد سلولهای بنیادی سرطانی را در بیماران سرطانی تحریک کند ، باید اجتناب شود. وقتی سلولها در معرض بدن کتون قرار گرفتند-

علاوه بر گلوکز پایین ، سرکوب بیش از دو برابر سلولهای بنیادی گلیوبلاستوما وجود داشت.

 

از گلیوبلاستوما برای بررسی اثر کتوژنیک استفاده شده است ، بخشی از آن به دلیل اهمیت سلولهای بنیادی سرطانی در این بیماری است. حتی اگر این سرطان در ابتدا با موفقیت از بین برود یا درمان شود ، سلولهای بنیادی گلیوبلاستوما به بازگشت تهاجمی کمک می کنند. جلوگیری از افزودن قند و پیوستن به رژیم کتوژنیک راهکارهایی هستند که ممکن است در مبارزه با تومورهای مغزی مفید باشند.

 

غذاهای کشتن سلول های بنیادی سرطانی: این کار را با هم جمع کنید

سلولهای بنیادی شما همیشه در محل کار هستند ، اما با افزایش سن ، سرعت آن کند می شود و می تواند از برخی کمک ها استفاده کند. خوردن غذاهایی که سلولهای بنیادی شما را بسیج می کند می تواند توانایی ذاتی بدن در محافظت و حفظ اندام شما را تقویت کند. خوردن احیا کننده ، که سلولهای بنیادی را از درون تحریک می کند ، روشی کاملاً جدید برای فکر کردن در انتخاب کدام غذاها و نوشیدنی ها است که هر روز مصرف شود.

 

به خاطر داشته باشید که الگوهای غذایی آسیایی و مدیترانه ای معمولاً حاوی ترکیباتی هستند که نشان داده شده به سلولهای بنیادی شما کمک می کنند. و توجه داشته باشید که الگوهای دیگر ، مانند رژیم های غذایی پرچرب ، نمکی بالا یا قند زیاد ، می تواند آنها را مبهوت کند – نه کاری که می خواهید مرتباً انجام دهید.

 

اگر در حال مبارزه با یک بیماری مزمن هستید ، فعال کردن سلولهای بنیادی شما ممکن است برای کمک به شما در غلبه بر آسیب هایی که به بافت های شما وارد می کند ، باشد. اگر دچار سکته قلبی یا سکته مغزی شده اید ، سلولهای بنیادی شما می توانند به نجات قلب شما و بازسازی مغز شما کمک کنند. در این شرایط ، قدرت بخشیدن به سلولهای بنیادی شما راهی برای مبارزه با سلامتی ، بازیابی مجدد قدرت و حفظ خود است

عملکرد بدن به روشی که برای یک زندگی طولانی نیاز دارد.

 

اگر می خواهید تناسب اندام را بهبود بخشید ، خوردن غذاهای ترمیمی به شما در بهبود جریان خون کمک می کند و انرژی بیشتری و استقامت بهتری دارد. اگر یک ورزشکار هستید یا در حال انجام تمرینات بدنی از هر نوع هستید ، می خواهید آن سلول های بنیادی را برای ساخت عضله استخدام کنید. اگر در سنین میانسالی هستید و می خواهید بدن شما جوان بماند ، اگر جراحی داشته اید و نیاز به بهبودی سریع دارید ، یا اگر در حال بهبودی از بیماری هستید و می خواهید به سرعت سلامتی کنید ، با خوردن غذاهایی که باعث افزایش ساقه گردش خون شما می شود.

سلول ممکن است یکی از راه های رسیدن به اهداف شما باشد.

 

سرانجام ، همه سلولهای بنیادی دوست شما نیستند. سلولهای بنیادی سرطانی بسیار خطرناک هستند. اگر مبتلا به سرطان هستید و یا تا به حال آن را تجربه کرده اید ، تمرکز شماره یک شما برای کشتن آن سلول های بنیادی سرطانی است. هنوز هیچ دارویی که بتواند این کار را انجام دهد وجود ندارد ، اما تعداد زیادی مواد غذایی و مواد فعال زیستی آنها به دلیل اثرات سرکوب کننده آنها بر روی سلولهای بنیادی سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. خوشبختانه غذاهایی که سلولهای بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهند به سلولهای بنیادی مفید آسیب نمی رسانند.

:: ارسال نظر